Chýbajúci trolejbus

Autor: Rudolf Trbušek | 12.4.2016 o 13:35 | Karma článku: 4,05 | Prečítané:  629x

Aj Vám sa niekedy stane, že čakáte na autobusovej zastávke a Váš spoj z nejakého dôvodu mešká. Takáto mrzutá situácia nepoteší nikoho- hlavne, ak sa človek niekam ponáhľa (čo je takmer vždy :). No horšie je, ak spoj nepríde vôbec.

Uvedenému sa dá vyhnúť použitím vlastného auta, no v Bratislavských  ranných a poobedných zápchach to zrovna príliš veľká výhra nie je, a to odhliadnuc od katastrofálnej situácie s parkovaním v centre (S parkovaním to nemusí byť až také zúfalé, ako som sa dozvedel nedávno tak denné parkovanie v centre BA vychádza na cca 10 € a pokuta za parkovanie bez lístka sa dá "zjednať" na zhruba rovnakej cene). Čiže akú majú mať ľudia motiváciu platiť parkovné - okrem svojej  "morálky"?

Včera ráno, tak ako každý pracovný deň som čakal na autobusovej zastávke na ranný spoj do práce. Vodič trolejbusovej linky č. 202 s odchodom 5:43 zo zastávky Cintorín Vrakuňa bol však asi názoru, že ľuďom netreba ráno cestovať do práce načas a jednoducho žiadny trolejbus neprišiel. Nevedel som síce príčinu -  prečo sa to stalo a ako cestujúceho by ma to ani nemuselo zaujímať.

Ako platiaci cestujúci mám záujem na tom, aby som sa podľa plateného cestovného poriadku dostal konkrétnym spojom na konkrétne miesto. Mohla to byť náhoda – vynechaný spoj, veď to sa stáva. Za náhodu by som to považoval aj ja, keby sa pred dvoma týždňami nevyskytla rovnaká situácia po prvý raz (..teda prvý raz, kedy som to zaznamenal sám na vlastnej koži).

Ak by sme mali MHD zadarmo... dajme tomu by sme danú situáciu mohli prehliadnuť mávnutím ruky. No ceny za MHD sa stále dvíhajú a služby nejako stagnujú. Príkladom môže byť aj posledné zvýšenie cien za MHD cez SMS lístok od 1.4.2016. Zvýšenie ceny lístka o 30 % !! ( Stále síce nerozumiem tomu, prečo sú SMS lístky drahšie ako klasické cestovné lístky), keď klasický lístok sa musí navyše nechať vyrobiť, vytlačiť a po jednorazovom použití zlikvidovať).

Na Slovensku máme od jesene minulého roka 4. mobilného operátora a čo dostal jeho zákazník za 30 % zdraženie navyše?  Nič nedostal navyše – dokonca si ani lístok cez SMS zatiaľ kúpiť nemôže.

No späť k téme chýbajúceho trolejbusu. Pri dnešnej ceste do práce som sa rozprával s kolegyňou, ktorej sa stala rovnaká situácia pred pár dňami. Zaujímalo ju, čo sa deje, a tak kontaktovala dopravný podnik. Odpoveďou, ktorú dostala bola celkom prekvapená = nedostatok vodičov.

Človek si povie – no fajn, tak nech prijmú nových ľudí, alebo treba upraviť cestovné poriadky. Koho záujmom môže byť, aby boli v cestovnom poriadku uvedené spoje, ktoré v skutočnosti neboli vypravené? No ak by niekto dostával dotácie na jednotlivé spoje a tie spoje by vypravené neboli – možno by sa tak  podarilo ušetriť nejaké to euro. Len dúfam, že niečo také nie je možné a že je zabezpečená kontrola toho, či sú preplácané len skutočne vykonané jazdy a nie deklarované jazdy  na základe „vycapeného“ cestovného poriadku, na ktorý sa nedá vždy spoľahnúť, keďže človek nikdy nevie, ktorý spoj sa v budúcnosti dopravný podnik rozhodne nevyslať z dôvodu nedostatku personálu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?