reklama

Nový trend - BIO

V stagnujúcom potravinárstve sa musia hľadať nové stimuly na podporu predaja. Ak je takýto stimul na kupujúcich dostatočne silný – zmení sa na trend a zákazníci ho chcú. V potravinárstve sa za posledných niekoľko desaťročí objavilo trendov niekoľko. Ovplyvňujú čo budeme, alebo chceme jesť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Najskôr sa vyrábali potraviny klasické. Po určitom čase sa prišlo na to, že vysoký obsah tukov je v potravinách nevhodný pre zdravý životný štýl a bolo by lepšie konzumovať menej tukov. To bola pre výrobcov potravín vynikajúca správa. Mohli vyrábať výrobky, ktoré obsahovali menej tuku, ktoré ako nízkotučné predávali zákazníkom. Výrobcovia mali radosť z toho, že výroba nízkotučného výrobku je v zásade menej nákladná ako výroba klasického produktu. A zákazníci mali radosť z toho, že robia niečo pre svoje zdravie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po odstránení tuku, však potraviny nie sú až také chutné ako klasické a preto sa výrobcovia rozhodli, že nahradia tuky cukrami. Dobré riešenie to bolo do vtedy, kým sa nepreukázala škodlivosť cukrov na ľudský organizmus. Bolo popísaných množstvo štúdií o negatívnom dopade vysokého príjmu cukru na človeka. Stačí sa len pozrieť na štatistiky ohľadom počtu obéznych ľudí v „civilizovanom“  svete a ľudí trpiacich cukrovkou a srdcovo-cievnymi chorobami. Muselo dôjsť k zmene.

Nízkotučné sú síce fajn, ale presladené nechceme - hlásali výrobcovia, ktorí tušili prichádzajúci nový trend. Chemický priemysel vždy úzko spolupracoval s potravinárskym a tak v tomto spojení sa našlo riešenie. V podobe potravín „bez cukru“. Ako huby po daždi pribúdali light výrobky, ktoré namiesto cukru používali umelé sladidlá. Fungovalo to do doby, kým sa nezistilo, že ani umelé sladidlá nie sú pre ľudský organizmus veľkou výhrou a začali sa objavovať viaceré štúdie preukazujúce ich škodlivosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako odpoveď na svet plný „chemikálií“ prišli aj na trh našich obchodov bio-potraviny. Potraviny pri ktorých sa nevyužívajú umelé hnojivá, sliepky sú chované na podstielkových chovoch, pri pestovaní plodín sa nevyužívajú chemické látky. No nie je to super? Nový trend bol na svete. Predajcovia sú opäť spokojní, lebo bio-potraviny znamenajú vyššie ceny.

Nový trend väčšinou znamená, že neplatíme za výrobok samotný, ktorého výrobná cena sa zásadne nezmenila, ale platíme za to, čo je v kurze, čo chcú všetci.

 Paradoxom celej situácie je skutočnosť, že sa stačilo len vrátiť k tomu, čo tu existovalo v minulosti. Nie som odporca nových trendov, no treba k nim pristupovať opatrne, nakoľko sa časom môže ukázať, že cesta po ktorej sa vydáme, môže byť slepá ulica.

Rudolf Trbušek

Rudolf Trbušek

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  20x

Fanúšik ekonómie, vedy a ekológie (hlavne so zameraním na jej alternatívne podoby) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu