Nový trend - BIO

Autor: Rudolf Trbušek | 8.8.2013 o 8:32 | (upravené 8.8.2013 o 8:37) Karma článku: 8,73 | Prečítané:  1201x

V stagnujúcom potravinárstve sa musia hľadať nové stimuly na podporu predaja. Ak je takýto stimul na kupujúcich dostatočne silný – zmení sa na trend a zákazníci ho chcú. V potravinárstve sa za posledných niekoľko desaťročí objavilo trendov niekoľko. Ovplyvňujú čo budeme, alebo chceme jesť.

Najskôr sa vyrábali potraviny klasické. Po určitom čase sa prišlo na to, že vysoký obsah tukov je v potravinách nevhodný pre zdravý životný štýl a bolo by lepšie konzumovať menej tukov. To bola pre výrobcov potravín vynikajúca správa. Mohli vyrábať výrobky, ktoré obsahovali menej tuku, ktoré ako nízkotučné predávali zákazníkom. Výrobcovia mali radosť z toho, že výroba nízkotučného výrobku je v zásade menej nákladná ako výroba klasického produktu. A zákazníci mali radosť z toho, že robia niečo pre svoje zdravie.

Po odstránení tuku, však potraviny nie sú až také chutné ako klasické a preto sa výrobcovia rozhodli, že nahradia tuky cukrami. Dobré riešenie to bolo do vtedy, kým sa nepreukázala škodlivosť cukrov na  ľudský organizmus. Bolo popísaných množstvo štúdií o negatívnom dopade vysokého príjmu cukru na človeka. Stačí sa len pozrieť na štatistiky ohľadom počtu obéznych ľudí v „civilizovanom“  svete a ľudí trpiacich cukrovkou a srdcovo-cievnymi chorobami. Muselo dôjsť k zmene.

Nízkotučné sú síce fajn, ale presladené nechceme - hlásali výrobcovia, ktorí tušili prichádzajúci nový trend. Chemický priemysel vždy úzko spolupracoval s potravinárskym a tak v tomto spojení sa našlo riešenie. V podobe potravín „bez cukru“. Ako huby po daždi pribúdali light výrobky, ktoré namiesto cukru používali umelé sladidlá. Fungovalo to do doby, kým sa nezistilo, že ani umelé sladidlá nie sú pre ľudský organizmus veľkou výhrou a začali sa objavovať viaceré štúdie preukazujúce ich škodlivosť.

Ako odpoveď na svet plný „chemikálií“ prišli aj na trh našich obchodov bio-potraviny. Potraviny pri ktorých sa nevyužívajú umelé hnojivá, sliepky sú chované na podstielkových chovoch, pri pestovaní plodín sa nevyužívajú chemické látky. No nie je to super? Nový trend bol na svete. Predajcovia sú opäť spokojní, lebo bio-potraviny znamenajú vyššie ceny.

Nový trend väčšinou znamená, že neplatíme za výrobok samotný, ktorého výrobná cena sa zásadne nezmenila, ale platíme za to, čo je v kurze, čo chcú všetci.

 Paradoxom celej situácie je skutočnosť, že sa stačilo len vrátiť k tomu, čo tu existovalo v minulosti. Nie som odporca nových trendov, no treba k nim pristupovať opatrne, nakoľko sa časom môže ukázať, že cesta po ktorej sa vydáme, môže byť slepá ulica.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?